Polski Związek Motorowy chce, żeby kluby żużlowe zaczęły poważnie szkolić młodzież. Kto nie będzie tego robił zapłaci wysokie kary. W 2.Lidze Żużlowej kluby muszą wyszkolić czterech zawodników w klasie 500 cc do 1 lipca 2020 roku oraz dwóch zawodników w klasie 250 cc do 1 lipca 2021 roku. Za niewykonanie licencyjnego obowiązku wyszkolenia określonej liczby zawodników w klasie motocykli żużlowych o pojemności 500 cc będzie wymierzana na klub kara w wysokości 30 tys. złotych, a w przypadku zawodników w klasie motocykli żużlowych o pojemności 250 cc będzie to 10 tys. złotych. Wyszkolenie jednego zawodnika w wyższej klasie ponad wymaganą liczbę w regulaminie, wypełnia obowiązek wyszkolenia jednego zawodnika niższej klasy. Ponadto kluby ze wszystkich trzech lig, w rozgrywkach młodzieżowych w 2018 roku (podobnie jak w tym), będą musiały dysponować minimum trzema juniorami. W latach 2019-2020 już czterema, a od 2021 roku – pięcioma. W wyższych ligach zwiększa się zarówno obowiązkowa liczba wyszkolonych młodzieżowców, jak również wzrastają kary z tytułu niewykonania obowiązku regulaminowego.

Poniżej przedstawiamy wyciąg z regulaminu:
„Klub startujący w rozgrywkach DM II Ligi musi zrealizować obowiązek wyszkolenia następujących zawodników w klasie motocykli żużlowych o pojemności 500cc:
1) w Sezonie Licencyjnym 2017 – do dnia 1 września 2017 roku: jednego zawodnika młodzieżowego do lat 21 posiadającego obywatelstwo polskie, który uzyska licencję „ż” w danym Klubie i wystartuje w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym; obowiązek szkolenia w Sezonie Licencyjnym 2017 zostanie zweryfikowany po Sezonie Licencyjnym 2018,
2) w Sezonach Licencyjnych 2017-2018 – do dnia 1 lipca 2018 roku: łącznie dwóch zawodników młodzieżowych do lat 21 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencję „ż” w danym Klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
3) w Sezonach Licencyjnych 2017-2019 – do dnia 1 lipca 2019 roku: łącznie trzech zawodników młodzieżowych do lat 21 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencję „ż” w danym Klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
4) w Sezonach Licencyjnych 2017-2020 – do dnia 1 lipca 2020 roku: łącznie czterech zawodników młodzieżowych do lat 21 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencję „ż” w danym Klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym.”

„Klub startujący w rozgrywkach DM II Ligi musi zrealizować obowiązek wyszkolenia następujących zawodników w klasie motocykli żużlowych o pojemności 250cc:
1) w Sezonach Licencyjnych 2017-2019 – do dnia 1 lipca 2019 roku: łącznie jednego zawodnika młodzieżowego do lat 15 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje „ż” w klasie 250cc w danym Klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym;
2) w Sezonach Licencyjnych 2017-2021 – do dnia 1 lipca 2021 roku: łącznie dwóch zawodników młodzieżowych do lat 15 posiadających obywatelstwo polskie, którzy uzyskają licencje „ż” w klasie 250cc w danym Klubie i wystartują w zawodach wpisanych do Kalendarza Sportu Żużlowego zgodnie z regulaminem tych zawodów oraz regulaminem szkolenia w sporcie żużlowym.”

źródło: sportowefakty.pl. pzm.pl

Komentarze

komentarzy