adam łabędzki

Sukcesy i medale

IMŚJ:

1991 Coventry – 16 miejsce
1993 Pardubice – 15 miejsce

IMP:

1994 Wrocław – 8 miejsce
1996 Warszawa – srebrny medal
1998 Bydgoszcz – 16 miejsce
1999 Bydgoszcz – 14 miejsce

MIMP:

1980 Bydgoszcz – 10 miejsce

MPPK:

1991 Bydgoszcz – srebrny medal
1994 Leszno – srebrny medal
1996 Gniezno – 5 miejsce
1998 Gorzów – 5 miejsce

MDMP:

1989 Rzeszów – 4 miejsce
1990 Tarnów – 4 miejsce

Złoty Kask:

1993 Wrocław – 15 miejsce
1996 Wrocław – rezerwowy
1998 Wrocław – 10 miejsce

Brązowy Kask:

1989 – 5 miejsce
1990 Tarnów – srebrny medal
1991 – złoty medal

DPP:

1998 Toruń – brązowy medal
1999 Toruń – brązowy medal

Starty w Lidze Polskiej

  • Unia Leszno 1989 – 1991, 1993 – 1996
  • J.A.G Speedway Łódź 1997
  • WTS Wrocław 1998 – 1999
  • TŻ (Kolejarz) Opole 2000 – 2001, 2003
  • Kolejarz Rawicz 2002

Starty w Lidze Brytyjskiej

  • Belle Vue Aces 2001

Statystyki w Opolu

Sezonów: 3
Meczów: 30
Biegów: 144
Punktów: 240.5 +22
Średnia biegowa: 1.823 pkt/bieg

Adam „Łabędź” Łabędzki

ur. 22 września 1972 w Kościanie, Polska

Jeden z czołowych polskich zawodników w ostatnich dziesięciu latach XX stulecia. Karierę zawodniczą rozpoczynał w roku 1989 w Leszczyńskiej Unii. Dwukrotnie stawał na podium Brązowego Kasku, a podczas finału Indywidualnych Mistrzostw Polski rozgrywanych w Warszawie w 1996 roku zajął drugą lokatę, ulegając jedynie Sławomirowi Drabikowi.

Słynął ze swoich niekonwencjonalnych zachowań oraz bardzo „ciętego” języka. Nieczęsto potrafił dogadać się z zarządem swojego pracodawcy i niemal w każdym przypadku odchodził z klubu w atmosferze skandalu. Prywatnie był jednak zupełnie innym człowiekiem. Podobnie jak startujący z nim we Wrocławiu Dariusz Śledź, posiadał własną stadninę koni w swoim rodzimym Kościanie. Do innych jego ważnych sukcesów należy również dodać zwycięstwo oraz drugie miejsce w Memoriale im. redaktora Jana Ciszewskiego na torze w Świętochłowicach w latach 1994-1995. Na drugim stopniu podium stanął także w Memoriale Rifa Saitgariejewa w Ostrowie Wlkp. w roku 1998, ulegając wówczas wychowankowi gorzowskiej Stali, późniejszemu zawodnikowi cyklu Speedway Grand Prix Krzysztofowi Cegielskiemu. Na podium stanął także w leszczyńskim Memoriale Alfreda Smoczyka w Lesznie, tradycyjnie zajmując drugie miejsce za Tomaszem Gollobem w 1995 roku. Trzykrotnie został wytypowany przez redaktorów „Tygodnika Żużlowego” do startu w spotkaniu „Północ-Południe”, za każdym razem reprezentując drużynę z Południa. Wygrać udało mi się Turniej o Puchar Burmistrza Rawicza w roku 1995, kiedy za plecami zostawił dwóch znakomitych leszczyńskich zawodników Romana Jankowskiego oraz Zenona Kasprzaka, który wówczas reprezentował pilską Polonię. Wywalczył również drugie miejsce w Pucharze FSO (później Daewoo) w Lesznie, w roku 1993. Tego samego roku zajął najniższe miejsce na podium w Memoriale im. Marcina Rożaka i Grzegorza Smolińskiego, rozgrywanym w Gnieźnie.

Do Opola trafił w 2000 roku z Ekstraligowego Wrocławia. Wystąpił tylko w sześciu spotkaniach, ale sezon zakończył ze średnią powyżej 2 punktów na bieg i zapewnił sobie kontrakt na kolejny sezon. Tym razem startował już regularnie i był jednym z liderów TŻ-u Opole. W 2002 roku przeniósł się do zespołu z Rawicza i znacznie obniżył loty. Po nieudanym sezonie zdecydował się na powrót do Opola i podpisał kontrakt z nowo powstałym KŻ Kolejarz Opole. Wystąpił jednak tylko w czterech spotkaniach, w których z bonusami wywalczył zaledwie 13 punktów. Po sezonie 2003 nie startował już na żużlowych torach.

Po zakończeniu kariery zawodniczej poświęcił się pasji motorowodniactwa, zostając Mistrzem Świata w klasie T-550 z roku 2006. W tej samej klasie wywalczył także Mistrzostwo Europy w roku 2005. W klasie S-550 wywalczył w Warszawie w 2006 roku brązowy medal Mistrzostw Europy. W sportach motorowodnych reprezentuje Austrię.