Bohumil Brhel
ur. 10 czerwca 1965 w Żylinie, Czechy
Pierwszy znaczący sukces Bohumil Brhel odniósł w 1985 roku zostając Młodzieżowym Indywidualnym Mistrzem Czech. Rok później po raz pierwszy zaistniał na arenie międzynarodowej. W finale Indywidualnych Mistrzostw Świata Juniorów w Równem zajął wówczas czwarte miejsce.
Brhel trzykrotnie brał udział w rywalizacji o Indywidualne Mistrzostwo Świata. W 1989 roku, w jednodniowym finale w Monachium, zajął szesnaste miejsce. Później regularnie otrzymywał „Dziką kartę” na rozgrywaną w Czechach rundę cyklu Speedway Grand Prix. W 2002 roku, Bohumil, został kwalifikowanym rezerwowym cyklu GP. W następnym sezonie był już pełnoprawnym uczestnikiem cyklu. Pierwszy pełny sezon w Grand Prix Czech zakończył na XXII pozycji. W 2004 roku poprawił ten rezultat zajmując XIX miejsce.
Trzykrotnie reprezentował swój kraj w finałach Drużynowych Mistrzostw Świata – dwa razy w klasycznej formule i raz w formule Drużynowego Pucharu Świata. W roku 1990 w Pardubicach zajął z drużyną czwarte miejsce. W roku 1999, ponownie na torze w Pardubicach Czesi zostali wicemistrzami świata. W 2002 roku, w angielskim Peterborough, czeska drużyna była piąta.
W 2001 roku Brhel został Indywidualnym Mistrzem Europy na torze w belgijskim Heusden-Zolder. Rok później w Rybniku był piąty. Święcił triumfy w mistrzostwach Europy par. Wygrał w Debreczynie w roku 2004, zdobył tytuł wicemistrzowski w roku 2005 w Gdańsku i w roku 2006 w Lendavie był czwarty.
Do Kolejarza Opole Bohumil trafił w 2005 roku. Opolska drużyna startowała wówczas jak beniaminek pierwszej ligi. Brhel miał być zdecydowanym liderem opolskiego zespołu i doskonale w tej roli się odnalazł. Na tle słabo spisujących się kolegów z drużyny, Bohumil był zdecydowanie najpewniejszym punktem ówczesnego Kolejarza. Kibice wierzyli, że Czech poprowadzi drużynę i to głownie dzięki niemu Kolejarzowi uda się utrzymać w I lidze. Niestety, nadzieje opolan zniweczyła kontuzja Bohumila, która wykluczyła go, z najważniejszych w kontekście utrzymania, meczów. KŻ Kolejarz z hukiem spadł do II ligi a Bohumil przeniósł się do drużyny I-ligowego Lublina.
Po zakończeniu kariery zajął się tuningiem motocykli, jest cenionym fachowcem zwłaszcza wśród żużlowców z południa Europy.